Hledám parťáka

Cvičím a jím zdravě: Kdy už konečně budu hubnout?

Zhubnout se nedá ze dne na den mávnutím kouzelného proutku. Ovšem změnou stravovacích návyků a celkovým ozdravením vašeho životního stylu nakonec dosáhnete svého cíle. Nejdůležitější pro úspěšný start hubnutí je silná motivace. Zeptejte se sami sebe: Chci opravdu zhubnout? Dokážu překonat vlastní pohodlnost a nebude mi vadit se omezovat? Nebudu hledat další výmluvy? Pokud váháte, hubnutí raději odložte. Je totiž velmi pravděpodobné, že porušíte sobě daná pravidla, selžete a budete se trápit výčitkami svědomí. Hubnutí nesmíte brát jako trest, kdy je vám odepřeno veškeré chutné jídlo a ve fitku z vás pot teče proudem. Zakažte si slovo dieta, evokuje pouze trápení a hladovění, což nechcete. Vy se snažíte zavést do svého života nové ozdravné prvky, na které se musíte těšit a musí vás bavit. Proto jádro každého hubnutí je v mozku. Jakmile mozek zaznamená nové pozitivní změny, jež vám přináší radost a dobrou náladu, budete hubnout, ani nebudete vědět jak.

Jak nastartovat hubnutí?

Máte-li jasno v tom, čeho chcete dosáhnout a dokážete bez problému přijmout nové změny, máte vyhráno. Za každý dosažený dílčí úspěch se odměňte, posílíte nejen svoje sebevědomí, ale podpoříte vytrvalost a další odhodlání pokračovat dál na započaté cestě. Jestliže si dáte reálný cíl a budete chtít zhubnout během týdne jen pár kilogramů, můžete si pomoci úpravou vašeho jídelníčku, která navodí metabolické změny ve vašem organismu. Velmi účinné je hubnutí na systému ketózy, kdy omezíte ve stravě příjem sacharidů. Budete ve větší míře konzumovat bílkoviny, tuky a množství sacharidů nesmí přesáhnout předem stanovenou hranici. Přitom nemusíte hladovět, denně si dopřejete své oblíbené jídlo a nebudou vás doprovázet nepřekonatelné chutě na sladké. Jelikož je sestavení takového jídelníčku poměrně náročné a vyžaduje určité znalosti z oboru, je daleko lepší pořídit si rovnou hyperproteinová jídla v instantní formě. Jejich příprava vám zabere minimum času, vzít si je můžete kamkoli na cesty, do práce. Máte stoprocentní jistotu, že vaše tělo dostane všechny potřebné živiny, na jejichž základě se spustí proces hubnutí.

Jídlo si rozložte na celý den

Jezte pravidelně, dobu jídla si naplánujte dle vlastního pracovního rytmu tak, jak vám to vyhovuje. Rozestupy mezi jídly by neměli být delší než tři, maximálně čtyři hodiny. Díky pravidelnému přísunu jídla se budete cítit výkonnější a psychicky odolnější, nebude vám kolísat hladina krevního cukru, která způsobuje změny nálad, únavu a také záchvaty hladu. Každý den začněte zdravou snídaní, je jedno zda zvolíte sladkou či slanou alternativu. Po ránu potřebujete získat energii na celé dopoledne. Nevynechávejte oběd ani večeři, obě jídla by měli tvořit 25 – 30 % denního energetického příjmu. Dlouhé rozestupy mezi jídly vyplňte malou svačinou, každé jídlo doplňte zeleninou a ovocem. Na přípravu jídla používejte vždy kvalitní suroviny, na trhu jich je dostatek.

Pitný režim

Nezapomínejte rovněž na pitný režim, i ten je při hubnutí důležitý. Jestliže tělu zajistíte během dne dostatek tekutin, bude rychleji spalovat. Taková sklenice vlažné vody s citronem vypitá hned po ránu umí doslova zázraky. Rozproudí metabolismus na plné obrátky a u některých jedinců má výrazný vliv na hubnutí v oblasti břicha. Pijte především v první části dne, zvykněte si pít čistou vodu a neslazené čaje. Na limonády rovnou zapomeňte, obsahují tolik cukru jako jedna sladká tyčinka.

Pokud máte pocit, že hubnutí sami nezvládáte, nestyďte se a obraťte se rovnou na odborníky. Nutriční poradce s vámi lehce odhalí chyby, které děláte, ukáže vám tu správnou cestu, bude vás povzbuzovat a motivovat. Není umění vzdát se hned na začátku, ale vlastní píli se dopracovat až k požadovanému cíli. Věřte, že to dokážete, stačí jen chtít.

Post navigation

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *